torsdag 10 januari 2013

Första viltolyckan, check

För er som inte vet det ännu så var jag och älsklingen med om en viltolycka igår kväll när vi skulle hem från Fanbyn efter att vi firat mina brorsor på 13års dagen.
Vi satt precis som vanligt och småpratade lite och lyssnade på musik, och helt plötsligt från ingenstans så såg vi en stor älg springa upp framför oss från sjön. Jag blev otroligt chockad och duckade, därefter stod vi still och hade ett stort hål i baksätet på vänster sida. Rutan hade spruckit. Jag ringde direkt till mamma som skickade ner pappa, därefter ringde jag polisen. Jag hade bara 4% batteri kvar på mobilen och efter alla samtal hade jag 1% kvar, därefter dog den.
Det gick bra med oss tack vare älsklingens agerande då han valde att styra åt höger men han hann mest bara vrida på ratten innan allt var klart, men tyvärr mår varken bilen eller älgen så bra. Det var tydligen två älgar, men den vi krockade med hade lämnat blodspår efter sig, och bilen miste sin vänstra backspegel, vänstra fönstret i baksätet och ett gäng bucklor och repor.
Jag är fortfarande i smått chock efter det och har huvudvärk, så det får bli en lugn dag hemma idag tills det lagt sig.

Tänk att man ska behöva bli förföljd av diverse olyckor och tråkigheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar