tisdag 19 februari 2013

Åååh suck!

Hade jag kunnat så skulle jag bojkotta Elgiganten, men tyvärr är de en sådan pass stor butik med brett sortiment till billiga priser vilket bara tar skada på min plånbok om jag skulle göra det. Men har jag möjlighet ska jag handla på netonnet istället.

Men varför är jag så irriterad på Elgiganten då? Jo, jag beställde ju ett objektiv från dem i förrgår då det stod att det fanns +5 objektiv i lager och på min orderbekräftelse stod det även 16/2 under lagerstatus. MEN igår när jag gick in på deras hemsida för att kolla om objektivet var skickat så stod det "orderstatus: reserverad" och datumet 11 mars. Jag blev såklart väldigt fundersam då det fanns när jag beställde, så jag kontaktade kundtjänst. De sa att så vitt de kan se så var min order under behandling vilket skulle innebära att den snart ska skickas, samt att personer som beställde efter att objektivet tog slut skulle få vänta tills den 11 mars.
Efter att jag fick veta det så blev jag lugn igen, tills att jag fick ett meddelande nu i morse!
I det meddelandet stod det att mitt objektiv är försenat och det kommer inte komma in förrän den 11 mars! Ah!
Jag fattar inte vad de håller på med! Det stod klart och tydligt på deras hemsida innan jag la en beställning att det fanns +5 i lager, och helt plötsligt från ena dagen till en annan fanns det inga och jag får inte mitt objektiv som jag beställt under tiden det fanns förrän den 11 mars + 2-5 arbetsdagar för leverans... som ni hör så är jag rätt less nu.

Aja, nu ska jag försöka lämna det bakom mig tills att jag kommer hem från willys så alla kunder slipper stöta på en arg Emelie ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar