tisdag 31 juli 2012

Nu jäklar!

I våras började jag med ett experiment - att använda ricinolja i håret (istället för laxermedel eller smörjolja som är dess ursprungliga användningsområde) då det sägs att det ska stimulera hårväxten vilket ger ökad glans och hårväxt.

Detta är inte vetenskapligt bevisat, utan det är bara testat av bland annat många unga bloggare och är väldigt omtalat ämne.

Jag använde ricinoljan lite slarvigt i ca 2v, men la det sedan på hyllan då jag kände att jag inte orkade hålla på med det mitt uppe i studentbalerna och studenten, men nu tänkte jag att jag skulle ge den en ny chans eftersom att jag märkte skillnad på håret. Det blev mycket mjukare och det växte faktiskt någon cm trots att jag slarvade!
Blev dessutom klippt av syrran ikväll, så nu är mitt hår riktigt fräscht, perfekt inför detta experiment!
Jag tänkte att jag ska lägga upp en före-bild imorgon, och därefter lägga upp allt eftersom under en egen flik.


Bild sen jag använde ricinoljan i håret och på ögonfransarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar