lördag 28 juli 2012

Vila i frid farfar ♥

‎"Vyssan lull, koka kitteln är full, det kommer tre vandringsmän på vägen. Vyssan lull, koka kitteln är full, det kommer tre vandringsmän på vägen. 
Den ene han var blind, den andre han var stum och den tredje kunde inte höra."


Igår, strax efter kl 18 blev min farfar en vacker ängel utan bekymmer och smärta.
Saknar dig otroligt, men de vackra minnena ifrån dig kommer alltid att finns kvar i mitt hjärta. Och jag kommer alltid sjunga "Vyssan lull" för mina barn i framtiden, såsom du hade gjort.


Det är så svårt att förstå sådana händelser som vänder upp och ned på livet och tar helt andra vägar än vad man kunnat tänka sig.


För lite mer än ett halvår sedan var farfar frisk och så gott som utan bekymmer. Därefter drabbades han av en stroke, och nu för en vecka sedan av en kraftig hjärnblödning. 
Livet tar olika vägar, på gott och ont.


Igår var det dessutom precis ett år sedan mig gammelfarmor somnade in. Det var den första bortgången jag var med om (som jag minns). Nu, precis ett år senare har 5 nära och kära sagt adjö till jordelivet.


Man ska alltid ta vara på varenda sekund, för man vet aldrig när livet får för sig att ta andra vägar.


Farfar hann iaf vara med på min student <3

1 kommentar:

  1. Ja, min älskade dotter. Vem har sagt att livet är en dans på rosor? Det är tur att man inget vet hur morgondagen ser ut. Lev idag.
    "Imorgon kan det vara försent"
    En sak vet jag. Att allt vi varit med om på ett år. Upplever nästan inga. Man kan undra var styrkan finns i våra kroppar. Men starka är vi. Älskar dig underbara dotter <3

    SvaraRadera