lördag 1 december 2012

Sparkonton

Ändå sen jag fick mitt studiebidrag (när jag fyllde 18) har jag satt över pengar på ett sparkonto som jag ska ha för att kunna resa till sommaren med älsklingen, samt att jag har haft ett annat sparkonto för körkortet (rekommenderas för er som inte har gjort så!), men eftersom jag har mitt älskade körkort nu så ligger ju bara sparkontot helt tomt, så nu har jag varit himla smart och gjort om det till ett sparkonto för saker och ting som jag vill ha men kanske inte har råd med det (utöver resa), och först ut är en surfplatta!

Jag vet inte hur, men för någon/några veckor sen började jag inse hur himla praktiskt det hade varit med en surfplatta, istället för att jag ska konka på min bärbara dator som väger typ 3kg om jag ska till skolan eller liknande.
Så jag har kikat runt lite och blev intresserad av Sonys Xperia tablet S, en stänktålig surfplatta i 9,4" för 3689kr.
Jag kan ju såklart inte dissa Xperia mot någon Samsung eller iPad ;) (dessutom var dom mycket dyrare på typ samma nivå!) eftersom Sony Xperia har jag använt sen ett par år tillbaks (innan dess var det Sony Ericsson) ;)

Så nu ska det sparas för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar