tisdag 21 maj 2013

Helgen ♡

Helgen var, som de flesta vet, otroligt skön! Omkring/över 25c varmt i skuggan, klarblå himmel och strålande sol!

I fredags låg jag till stor del ute i solen och mös, tog mig en kort promenad för mig själv, besökte farmor för lite fika i solen och en längre promenad med henne upp till kyrkogården för att hälsa på farfar och avslutade sen dagen med att dra in till stan med Anna och Evve för att ta en kvällsfika på Paus. Vi lyckades dessutom, helt oplanerat, hamna på Cuprum tillsammans med Amanda där vi avslutade kvällen kl 1:20. En otroligt skön dag och riktigt kul kväll!



I lördags låg jag ute i solen heeela dagen! Så fantastiskt väder! Det blev många soltimmar, mest för att jag försökte sola bort den fula brännan jag lyckades få till på fredagen medans jag satt ute och fikade hos farmor (hade på mig mitt träningslinne, typ brottarlinne eller vad det kallas för).
Fram mot eftermiddagen (14.30) bänkade vi oss framför Tv:n för att kolla på ishockey-VM, semifinalen mellan Sverige - Finland därefter drog vi upp på sibylla och åt middag (kycklingsallad ftw!). När klockan sen blev runt 19 drog jag upp på affären för att handla något gott till Eurovision Song Contest som jag sen satte mig och kollade på. Skönt avslut på en svettig dag!






I söndags blev det ytterligare en hel del soltimmar då det var ännu bättre/varmare än tidigare dagar. Men mån ledsnade även efter ett tag då det blev så varmt, så jag tog initiativet att dra med mig älsklingen upp på affären för att handla glass. Det blev en Solero exotic för min del, sååå god!
Vi avslutade kvällen med att kolla på ishockey-VM, finalen mellan Sverige - Schweiz.. OCH SVERIGE VANN! Det var ett riktigt grymt avslut på en perfekt helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar