måndag 27 maj 2013

Mors dag ♥ (+käftsmäll)

Igår var det mors dag och som pricken över i:et så var det kanonväder! Tyvärr inte lika varmt som förra helgen, men jag ska inte klaga!
Dagen började med att jag dukade fram frukost och kokade te åt mamsen som jag ställde på hennes plats tillsammans med en liten morsdagspresent.
Hon fick ett par fotografier som jag tagit och ett armband.
Därefter gick vi ut i solen och njöt näst intill hela dagen. Väl ute dukades det fram gofika bestående av tre sorters kakor, kaffe och godis. Mumma!
När det mulnade på gick vi in och började med maten.
Till efterrätt hade mamma gjort i ordning en supergod hallonpannacotta.
Jag tror nog det blev en bra mors dag för mamsen nu när alla kidsen var samlade. ♥





Och här kommer käftsmällen: Mors dag är inte en födelsedag!! Det är en dag då man hyllar sin mamma genom att ge lite mer kärlek och omtanke. Ingen säger att man måste köpa en present till sin mor bara för att det är mors dag, det räcker gott och väl med att ge kärlek och visa hur mycket ens mamma betyder och det gör man gratis! Att säga "jag älskar dig mamma" är en gåva i sig och uppskattas otroligt mycket. Vill man ge sin mamma något så är det upp till var och en, men man ska inte gå och förvänta sig att man ska gå något!
Skärpning till er som tror att det är en födelsedag där man förväntar sig att få blommor och presenter för så ligger det inte till!

1 kommentar:

  1. Jag fick en toppendag med både kramar, snusar och kärlek av er barn. <3
    Älskar er!

    SvaraRadera