tisdag 9 oktober 2012

Dyrt!

Jag låg just och tänkte på körskola, och hur dyrt det egentligen är att ta körkort.
Jag har ju väldigt tur och är riktigt lycklig lottad som tekniskt sett fått allt betalat av mamma och pappa (fick ett konto när jag fyllde 18) så pengar till körkortet är inga problem, men jag tycker verkligen synd om alla som inte får det betalat.

Jag räknade ut att ett körkort i snitt kostar 15500kr (startpaket med inskrivning + 10 körlektionen, riskutbildningarna, teoriprovet, fotografering, tillverkning av körkort, uppkörningen och ca 15 extra körlektionen)
Nu behöver kanske inte alla ta 25 körlektioner, men bättre att gissa på en högre summa än en för låg.
Hur som helst, vem har dom pengarna när man är 17-20 år?!
Det är galet med pengar, men körkort är nästan ett måste för att kunna få vissa jobb eller liknande. Riktigt bra merit att ha på CV:t iaf.

Det kommer kännas så otroligt skönt när jag äntligen tagit det iaf! Längtar som fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar