torsdag 11 april 2013

Långhelg! ★

Nu har jag och älsklingen "gjort helg", skönt!

Vilken dag det varit! Först lyssnade vi på StudentConsulting som pratade om deras bemanningsföretag vilket lät väldigt intressant, därefter fick vi långlunch i 2h (igen..) så under halva den tiden hälsade jag på mamma på hennes jobb och efter lunch var det föreläsning om "att sätta mål som leder till jobb" där vi fick göra en plan över jobbsökandet.. typ.

Älsklingens bil fortsatte krångla idag efter att han bytt till sommardäck så vi fick åka till Däckia och prata med dem där. Vi fick en tid på en gång och däckmontören blev helt chockad över hur pass slitna däcken var, framförallt däcket framtill på höger sida. Däcket var superslitet med små sprickor i den och hade vi åkt hem på det och använt bilen i helgen hade det funnits stor risk för att däcket sprängts. Det var bara att boka en tid att sätta på nya däck.
Som tur var fick vi låna ett par däck som vi kunde ha på tills dess att vi har den bokade tiden för nya, annars hade vi haft en väldigt riskabel resa framför oss.

Just nu sitter jag i alla fall och vilar lite inför kvällens träningspass vilket är typ styrketräning. Skojskoj!
Men nu ska jag nog kolla på reprisen av Sveriges Mästerkock som jag missade igår när vi tränade.
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar