onsdag 17 april 2013

"Söka jobbdag"

Just nu ligger jag i sängen med datorn i knät efter att ha varit uppe sen kl 7.30 då jag inte kunde sova längre. När jag satt i köket och åt frukost kollade jag ut och såg att det var klarblå himmel, strålande sol och +6c så jag kände att det här skulle bli en bra dag med mycket utevistelse. Jag plockade ur diskmaskinen, pratade med min coach som sa att jag inte behövde gå på föreläsningen i eftermiddag då jag gick på den förra veckan så jag kunde vara hemma och ha "egna jobbsökaraktiviteter" idag, och sen dammsög jag huset. Under tiden jag dammsög kollade jag ut och tänkte att "när jag blir klar med dammsugningen ska jag gå ut och sätta mig i solen, sen ta mig en härlig långpromenad" men vad händer när jag väl dammsugit klart typ 10min efter att jag tänkte det? Jo, solen gick i moln, det blev gråmulet ute och det blåser en del, det ser även ut att bli regn... Just my luck... Det blir nog inte så mycket utevistelse idag ändå... suck!

Men vad är väl en dag i solen? Det kanske är dötrist, jättetråkigt.. eller alldeles, alldeles underbart.
_________________________________________________________


Update kl 10.10: Det regnar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar